Alicja Kicińska-Fujawa

radca prawny

Pokaż adres e-mail
Udostępnij:

Alicja Kicińska-Fujawa jest radcą prawnym i rzecznikiem patentowym posiadającym doświadczenie w pracy prawnika wewnętrznego (in-house). Reprezentuje krajowych i międzynarodowych klientów w postępowaniach spornych i sądowych zarówno w sprawach cywilnych, jak i administracyjnych. Specjalizuje się w ochronie własności intelektualnej, w tym w zakresie prawa autorskiego, prawa prasowego, prawa reklamy, a także nieuczciwej konkurencji i tajemnicy przedsiębiorstwa.

Zdobywała doświadczenie zawodowe, pracując przez kilkanaście lat dla grupy firm z sektora FMCG. Wspiera też klientów w realizacji strategii biznesowych świadcząc pomoc z obszaru prawa korporacyjnego i obsługi transakcji handlowych. Odbyła aplikację radcy prawnego i rzecznika patentowego. Jest również mediatorem.

Kluczowe doświadczenia
  • doradzała w sprawach dotyczących umów handlowych, w tym związanych z transferem technologii, jak również z zakresu autorskich praw majątkowych
  • reprezentowała klientów w sprawach dotyczących nieuczciwej konkurencji oraz znaków towarowych i wzorów przemysłowych
  • uczestniczyła w procesach due diligence spółek branży FMCG
  • doradzała start-upom
  • Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie, aplikacja radcowska
  • Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Wydział Prawa i Administracji
  • Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), profesjonalny pełnomocnik przed EUIPO
  • Europejski Urząd Patentowy (EPO), profesjonalny pełnomocnik przed EPO
  • Uniwersytet Jagielloński, Prawo autorskie, wydawnicze i prasowe, studia podyplomowe
  • Uniwersytet Jagielloński, Prawo własności przemysłowej, studia podyplomowe
  • Polska Izba Rzeczników Patentowych, aplikacja rzecznikowska
  • Uniwersytet Jagielloński, Prawo konkurencji, studia podyplomowe
  • Uniwersytet Jagielloński, Instytut Filologii Polskiej
  • angielski
  • rosyjski
  • Strategia ochrony opakowań, czyli jak chronić twórczy wysiłek
    [w:] „Świat Przemysłu Kosmetycznego”
  • Znak towarowy w postaci pojedynczego koloru – czy są barwy z których można korzystać w ograniczonym zakresie
    [w:] „Świat Przemysłu Kosmetycznego”